Ekomni - Kredittjänster och snabblån - Klagomål

Klagomål

Ekomni har som ambition att alltid förbättra Bolagets tjänster och verksamhet och tar klagomål på största allvar. Bolaget har upparbetade riktlinjer och rutiner för hantering av klagomål där vikten av att aktivt lyssna, ta till sig och snabbt och sakligt behandla framfört klagomål. Om Bolaget inte anser sig kunna tillmötesgå ett klagomål har du som konsument rätt att få ett skriftligt svar med motivering. Är du som konsument fortfarande inte nöjd efter Bolagets hantering kan du vända dig till andra instanser som beskrivs nedan.

Bolagets VD är klagomålsansvarig.

Klagomål lämnas skriftligen till Ekomni på:

Ekomni AB
Att: Klagomålsansvarige
Box 1343
181 25 Lidingö
klagomalsansvarig@ekomni.se

Om missnöje kvarstår:

Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Kungsholmstorg 5, Box 174, 101 23 Stockholm
08-508 860 00
www.arn.se

ARN är en statlig myndighet vars uppgift är att opartiskt och utan kostnad pröva tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Anmälan görs av konsumenten och ska ha inkommit till nämnden inom tolv månader efter det att näringsidkaren avvisat konsumentens krav. Bolaget åtar sig att medverka i Allmänna reklamationsnämndens behandling av tvisten.

Konsumentvägledning
Konsumentvägledare som finns i flertalet kommuner, lämnar kostnadsfritt information och råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor.

Konsumentverket (Hallå konsument)
0771–525 525
www.hallakonsument.se
Oberoende vägledning via Konsumentverket.

Allmän domstol
Ett ärende kan alltid hänskjutas till rättslig prövning vid allmän domstol.
www.domstol.se

Vanliga frågor och svar

Du är alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst med dina frågor och funderingar. Du kanske också hittar svaret här nedan där vi besvarar vanliga frågor som inkommer till oss.

Du kan aldrig ha mer än ett lån hos Ekomni samtidigt. Innan du kan ansökan om ett nytt lån måste ditt tidigare lån vara återbetalt till fullo.

Precis som att en oförutsedd händelse kan göra att du behöver söka ett lån hos Ekomni så kan det under tiden du har lånet ske något oförutsett. Ekomni vill alltid hjälpa våra kunder att undvika ökad skuldsättning eller vidare ekonomiska bekymmer. Om du har problem med att betala, tveka inte på att kontakta vår kundtjänst för att se hur vi kan hjälpa dig.

Om du inte har mer än fyra betalningsanmärkningar kan vi bevilja dig ett lån. Senaste betalningsanmärkningen måste vara äldre än tre månader och du får inte ha ett skuldsaldo hos Kronofogden.

Ekomni använder enbart Creditsafe när vi tar kreditupplysningar för kreditansökningar.

Beviljade krediter betalas ut under våra öppettider från vår bank och är vanligtvis dig tillhanda samma dag eller nästkommande vardag.