Ekomni har som ambition att alltid förbättra Bolagets tjänster och verksamhet och tar klagomål på största allvar. Bolaget har upparbetade riktlinjer och rutiner för hantering av klagomål där vikten av att aktivt lyssna, ta till sig och snabbt och sakligt behandla framfört klagomål. Om Bolaget inte anser sig kunna tillmötesgå ett klagomål har du som konsument rätt att få ett skriftligt svar med motivering. Är du som konsument fortfarande inte nöjd efter Bolagets hantering kan du vända dig till andra instanser som beskrivs nedan.
Bolagets VD är klagomålsansvarig.
Klagomål lämnas skriftligen till Ekomni på:
Ekomni AB
Att: Klagomålsansvarige
Box 1343
181 25 Lidingö
klagomalsansvarig@ekomni.se
Om missnöje kvarstår:
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Kungsholmstorg 5, Box 174, 101 23 Stockholm
08-508 860 00
www.arn.se
ARN är en statlig myndighet vars uppgift är att opartiskt och utan kostnad pröva tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Anmälan görs av konsumenten och ska ha inkommit till nämnden inom tolv månader efter det att näringsidkaren avvisat konsumentens krav. Bolaget åtar sig att medverka i Allmänna reklamationsnämndens behandling av tvisten.
Konsumentvägledning
Konsumentvägledare som finns i flertalet kommuner, lämnar kostnadsfritt information och råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor.
Konsumentverket (Hallå konsument)
0771–525 525
www.hallakonsument.se
Oberoende vägledning via Konsumentverket.
Allmän domstol
Ett ärende kan alltid hänskjutas till rättslig prövning vid allmän domstol.
www.domstol.se