Ekomni - Kredittjänster och snabblån - Återbetalning

Återbetalning

Dina fakturor hittar du alltid under ”Mina Sidor”

Senast 10 dagar innan förfallodatum kommer du att meddelas via e-post om att din faktura finns tillgänglig under Mina sidor. Förfallodatum är den 25:e varje månad. Autogirodragning sker alltid den 25:e eller nästkommande bankdag. Saknas täckning sker upp till tre nya försök kommande tre bankdagar.

Om du är i dröjsmål från tidigare aviseringar framgår alltid det belopp som du själv behöver betala ikapp på din senaste månadsfaktura. Återbetalningen ska alltid ske till det bankgironummer och OCR som Ekomni uppger på fakturan.

Du har alltid rätt som konsument att förtidslösa din kredit och endast betala räntan och de avgifter som ackumulerats fram tills lösendag. Önskar du att slutbetala ditt lån ska du alltid kontakta vår kundtjänst för ett slutlösenbelopp.

Ekomni rapporterar till Skatteverket för avdrag av ränteutgifter.

Utebliven betalning

Vid helt eller delvis utebliven återbetalning kommer Ekomni att skicka dig en påminnelse och därmed påföra en påminnelseavgift. Ekomni har även rätt att ta ut en dröjsmålsränta för utestående belopp som förfallit. Om du inte betalar din påminnelse och eventuell dröjsmålsränta kommer kreditavtalet sägas upp och överlämnas till inkasso där du även kommer att påföras en inkassoavgift. Vidare kan skulden om den inte betalas gå till Kronofogdemyndigheten för ansökan om betalningsföreläggande vilket innebär ytterligare avgifter. För dig som konsument kan det även innebära en betalningsanmärkning som registreras hos kreditupplysningsföretag och sänker din kreditvärdighet. En betalningsanmärkning är registrerad i tre år och kan påverka dig och dina möjligheter på många sätt.

Mer information vilka avgifter Ekomni tar ut hittar du i våra Allmänna villkor och SEKKI.

Vilkor

En hjälpsam kundtjänst

Precis som att en oförutsedd händelse kan göra att du behöver söka ett lån hos Ekomni så kan det under tiden du har lånet ske något oförutsett. Ekomni vill alltid hjälpa våra kunder att undvika ökad skuldsättning eller vidare ekonomiska bekymmer. Om du har problem med att betala, tveka inte på att kontakta vår kundtjänst för att se hur vi kan hjälpa dig.

Kundtjänst

Vanliga frågor och svar

Du är alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst med dina frågor och funderingar. Du kanske också hittar svaret här nedan där vi besvarar vanliga frågor som inkommer till oss.

Du kan aldrig ha mer än ett lån hos Ekomni samtidigt. Innan du kan ansökan om ett nytt lån måste ditt tidigare lån vara återbetalt till fullo.

Precis som att en oförutsedd händelse kan göra att du behöver söka ett lån hos Ekomni så kan det under tiden du har lånet ske något oförutsett. Ekomni vill alltid hjälpa våra kunder att undvika ökad skuldsättning eller vidare ekonomiska bekymmer. Om du har problem med att betala, tveka inte på att kontakta vår kundtjänst för att se hur vi kan hjälpa dig.

Om du inte har mer än fyra betalningsanmärkningar kan vi bevilja dig ett lån. Senaste betalningsanmärkningen måste vara äldre än tre månader och du får inte ha ett skuldsaldo hos Kronofogden.

Ekomni använder enbart Creditsafe när vi tar kreditupplysningar för kreditansökningar.

Beviljade krediter betalas ut under våra öppettider från vår bank och är vanligtvis dig tillhanda samma dag eller nästkommande vardag.